Enkel og oversiktlig føring av arbeidstimer

Skrevet av Kundestøtte Oppdatert 23. januar 2018, ca 2 minutters lesetid

Cretica Faktura er først og fremst et fakturaprogram. Men fakturaprogrammet har innebygget mye ekstra funksjonalitet. Timeføringen som du finner i systemet er et godt eksempel på dette. Med denne enkle timeføringen holder du enkelt orden over alle arbeidstimer mot en kunde eller et prosjekt.

Du kan selvsagt enkelt hente ut forskjellige rapporter tilknyttet de forskjellige timeføringene. Når det nærmer seg tid for å sende faktura bruker du enkelt de førte timene som grunnlag.

Føring av arbeidstimer er enkelt i Cretica Faktura. Noe standard informasjon er nødvendig på hver timeføring. Dette er hvilke kunde timen skal faktureres, hvilke arbeid som er gjort og selvsagt hvor lang tid arbeidet tok.

Dersom du registrerer timer og du i tillegg bruker en del materiell har du nå muligheten for også å registrere det her. Du legger da inn varelinjer som du ønsker å knytte opp mot timeføringen. Disse kan legges til og flyttes rundt akkurat slik som ved oppretting av en faktura.

Det også mulig å laste opp filer og dokumenter som hører sammen med timeføringen. Eksempel på dette kan være avtaler, bilder osv.

Når du er ferdig med å legge inn data som hører til timeføringen markeres den som klar til fakturering, det vil da senere være mulig å overføre timene til en fakturakladd.

Du kan overføre arbeidstimer som er klargjort for fakturering når du måtte ønske. Vi anbefaler at du gjør dette minst et par ganger i måneden.

Etter at overføringen er gjennomført vil det bli opprettet en eller flere fakturakladder, avhengig av hvilke innstillinger du valgte under overføringen. Det som da gjenstår er å dobbelsjekke om fakturakladden er korrekt for så å sende den til kunden.

Det finnes også flere andre nyttige artikler på hvordan du kan bruke systemet mest mulig effektivt, her er noen anbefalte artikler:

Fordelen med å sende en faktura i EHF formatet.

Hvordan du kan fakturere med KID.

Sende en og samme faktura til flere kunder.

Hvordan du raskere kan registrere innbetalinger.

Var denne artikkelen nyttig?